Business Improvement Manager

Doel
Het NNK wil talentvolle Business Improvement Managers stimuleren. Business Improvement wordt breed gezien. Het kan gaan over veranderingsprojecten op strategische niveau, maar ook over verbeterprojecten op operationeel niveau. Een project hoeft niet uitsluitend te gaan over kwaliteit, ook thema’s als milieu en veiligheid horen tot de mogelijkheden. Kwaliteit kan betrekking hebben op producten, diensten, processen, organisaties, ketens en netwerken van organisaties.

Criteria zijn onder meer:

  • verbeter- en veranderproject of –aanpak;
  • resultaten van verbeterprojecten;
  • selectie van verbeterprojecten;
  • de rol van de Business Improvement Manager;
  • in-en externe presentatie van het verbeterproject.


Doelgroep
Deze competitie is bedoeld voor managers die een baanbrekend, innovatief project hebben voltooid. Een project met een duidelijk positief en kwalitatief resultaat voor de (non)profitorganisatie.

Deelname en aanmelding

Deelname is mogelijk na aanmelding vóór 15 januari:
de kandidaat dan wel de betreffende organisatie stuurt het CV van de kandidaat, een beschrijving van de geleverde prestaties van de kandidaat over de afgelopen drie jaar en de persoonlijk inbreng van de kandidaat daarbij en feiten en cijfers ter onderbouwing van de prestaties naar info@nnk.nl Wie deelneemt, ontvangt een gratis NNK-lidmaatschap voor een jaar. 

Organisatie

De jaarlijkse cyclus:
· In januari/februari bekijkt de commissie 'Business Improvement Manager' de aanmeldingen en maakt een voorselectie
· Een deskundige jury beoordeelt de genomineerden en doet onderzoek bij de betreffende organisatie
· In juni (15 juni 2017) vindt het 'Business Improvement Event' plaats waar de winnaar en/of genomineerden worden uitgenodigd de resultaten van hun project te presenteren. 

Bent u of kent u de Business Improvement Manager?

Het NNK (Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement) wil talentvolle managers stimuleren. Jaarlijks wordt een competitie uitgeschreven onder managers die een baanbrekend, innovatief project hebben voltooid. Een project met een duidelijk positief en kwalitatief resultaat voor de (non) profitorganisatie. Business Improvement op en top dus.


Winnaars

2016  Jeroen Mertens, Quality Manager bij Faurecia

2015  Patrick de Boer, Kwaliteitsmanager bij Ubbink B.V.

2014  Marco Bijl, Business Quality Assurance Manager van Dorel Juvenile Europe

2013  Pieter de Kroon, voorzitter/directeur

2012  Inge Borghuis, transitiemanager bij Zorgaccent

2011  Machiel Polak, psychiater en voorzitter van de Raad van Bestuur van 
         Forensisch Psychiatrisch Centrum de Kijvelanden

2009  Geert van der Linde, hoofd Afdeling Kwaliteit, Arbo en Milieu en
         Register Veiligheidskundige bij Strukton Civiel

 

 

Winnaar en genomineerden 2016



JEROEN MERTENS (midden) - Business Improvement Manager 2016
Cornelis Lemstra en Henk Velten 


Mede mogelijk gemaakt door: